تصفیه خانه استخر

تصفیه خانه استخر

تصفیه خانه استخر چیست و چه کاربردی دارد؟ این سیستم‌ها در انواع صنعتی و خانگی وظیفه تصفیه فیزیکی و شیمیایی آب را دارد. تصفیه فیزیکی آب استخر در استخر‌های اسکیمری از همان اسکیمر شروع می‌شود به شکلی که اجسام بزرگ مثل برگ را از آب استخر جدا می‌کند و در ادامه توسط فیلتر شنی تکمیل و املاح آب گرفته می‌شود. فیلتراسیون شیمیایی آب به چند روش و در چند سطح مختلف صورت می‌گیرد.

این عمل در ساده‌ترین حالت معمولا به عهده کلرزن خطی است که در بیشتر اوقات برای تصفیه آب استخر کافی است. وظیفه کلر، نگهداری آب در یک PH خاص اسیدی است تا حشرات یا جلبک نتواند در آب به راحتی رشد کند. همینطور برای تصفیه شیمیایی آب می‌توان از اوزون‌ژنراتور، اشعه UV و کلر‌زن نمکی هم استفاده کرد، البته با توجه به نوع پروژه و خواسته کارفرما.

تصفیه خانه استخر از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

معمولا استخر‌های خانگی و عمومی، از چند مرحله فیلترینگ اصلی تشکیل می‌شوند. تصفیه خانه‌های استخرهای مختلف، معمولا دارای اسکیمر، فیلترشنی، پمپ استخری، سیستم تزریق کلر و سیستم ضد عفونی آب هستند. مهمترین اجزای تصفیه‌خانه‌های استخرهای مختلف عبارتند از:

  • فیلتر شنی (فلزی، فایبرگلاس و …)
  • کلر زن (خطی یا تزریقی)
  • اسکیمر
  • پمپ (قدرت رانش کل سیستم)

فیلتر شنی چه نقشی در سیستم تصفیه استخر دارد؟

فیلتر شنی اصلی‌ترین عامل تصفیه آب استخر است. آب استخر بعد از عبور از فیلتر شنی املاح و ذرات خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. تصفیه فیزیکی آب استخر به وسیله فیلتر شنی صورت می‌گیرد. شنی که درون فیلتر شنی قرار می‌گیرد بسیار مهم است. نام دیگر این شن سیلیس است.

بهتر است از سیلیس مرغوب  و در سایز‌های استاندارد استفاده شود. ما برای پروژه‌های خود از سیلیس شیشه‌ای استفاده می‌کنیم، ابتدا سیلیس درشت و به ترتیب بر روی آن دو سایز کوچکتر قرار می‌گیرد. در بعضی از فیلتر‌های بزرگتر بعد از ریزترین سایز سیلیس از کربن اکتیو هم استفاده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

تصفیه خانه استخر
تهویه مطبوع و سرمایش مرکزی
سازمانهای وابسته به حمل و نقل بین المللی
قوانین حمل و نقل بین المللی
علائم تجاری اختصاری در صنعت حمل ونقل بین المللی
بازرسی مخزن ذخیره

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران، شادآباد، بازار آهن، خیابان آبرسانی، مجتمع تجاری، پاییزان، بلوک 1، طبقه 2، واحد 45
  • 09354071610 - 02166138212
  • farminkar@gmail.com