بازرسی مخزن ذخیره

بازرسی مخزن ذخیره

بازرسی مخزن ذخیره با توجه به نوع موادی که ذخیره می‌شود و دوره های مختلف زمانی طبق کد و الزامات مشخص انجام می‌گردد. تکنسین‌های پاکسازی و ارائه دهندگان سرویس بعد از انجام عملیات‎‌های مشخص اطمینان حاصل کنند که تمامی تجهیزات مخزن و کلیه سازه‎‌ها امن و بی‌خطر هستند.

برسی مخزن و آماده‌سازی

به عنوان گام اول اپراتور باید مخزن مورد نظر را تخلیه کند. در این قسمت لجن‌های نفتی و دیگر مواد ریز در مخزن در مخزن باقی می‌ماند.در مرحله دوم باید مخزن مورد نظر پاکسازی شود. نواحی حساس و مهم باید پاکسازی شوند تا بتوان آنها را مورد برسی قرار داد. برای پاکسازی داخل مخزن یک ترکیب شیمیایی را به داخل مخزن پمپ می‌کنند، همه کثیفی‌ها و مواد آلوده را از بدنه ، کف و محل‌های حساس از بین ببرد. برای عملیات‌های قبل از قرارگیری مجدد مخزن در سرویس از کد API STD650 استفاده می‌شود. همچنین برای بازرسی ، تعمیر، بازسازی و نگهداری مخزن می‌توان از کد API653 استفاده کرد.

بازرسی کف مخزن ذخیره

پرسنل باید قبل از بازرسی حداقل ضخامت کف برای تلرانس‌های بازرسی را براساس حد مجاز خوردگی را تعیین کنند. در صورتی که کف مخزن پوشش نداشته باشد باید یک بازرسی کامل با استفاده از دستگاه دفع شار مغناطیسی انجام شود. برای مثال اگر ضخامت کف در هر ناحیه از 1/4 اینچ کمتر بود اسکنر مورد نظر این را تشخیص می‌دهد و بازرس ناحیه را جهت تعمیر علامت گذاری می‌کند.اگر مخزن دارای لاینر یا پوشش ضخیم باشد استفاده از این دستگاه برای بازرسی مناسب نیست.  در این موارد استفاده از دستگاه التراسونیک مناسب تر است.

بقیه محصولات ما را در صفحه فروشگاه شرکت فارمینکار دنبال کنید!

برای دیدن جدیدترین نمونه کارهای ما ، به صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

تصفیه خانه استخر
تهویه مطبوع و سرمایش مرکزی
سازمانهای وابسته به حمل و نقل بین المللی
قوانین حمل و نقل بین المللی
علائم تجاری اختصاری در صنعت حمل ونقل بین المللی
بازرسی مخزن ذخیره

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • تهران، شادآباد، بازار آهن، خیابان آبرسانی، مجتمع تجاری، پاییزان، بلوک 1، طبقه 2، واحد 45
  • 09354071610 - 02166138212
  • farminkar@gmail.com